Všeobecné obchodní podmínky pro dárkové karty Poprokan (dále jen „VOP“)
1. Použití VOP
Tyto VOP upravují podmínky při pořízení karty, vydání, dobití a aktivaci karty a jejím následném užívání. Tato karta není kreditní, debetní ani úvěrovou kartou. Karta je anonymní a přenosná karta, jejímž prostřednictvím může zákazník platit cenu nákupů na pokladně v jakékoliv maloobchodní prodejně Poprokan až do hodnoty předem nabité částky. Prostředky na kartě nejsou elektronickými penězi dle příslušných právních předpisů. Zákazníkem se rozumí každá osoba, která kartu v dané době vlastní či drží, a to bez ohledu na způsob nabytí karty.
2. Pořízení a dobití karty
Karta může být zakoupena a aktivována na maloobchodních prodejnách společnosti Poprokan oproti zaplacení celé její požadované hodnoty k dobití karty. Zákazník požádá o vydání karty obsluhu pokladny na prodejně Poprokan. Naskenováním karty a zaplacením požadované hodnoty se tato karta aktivuje a dobije. Kartu lze dobít i opakovaně zaplacením požadované částky k dobití; o dobití karty požádá zákazník obsluhu pokladny na maloobchodní prodejně Poprokan, která na kartu dobije zákazníkem požadovanou částku. Na jednu kartu lze dobít libovolnou částku v rozmezí 200 Kč – 5000 Kč. Účtenka za kartu slouží jako doklad aktivace této karty, případně jako doklad o jejím dobití. Kartou lze provést libovolný počet transakcí až do vyčerpání nabité hodnoty karty. Zákazník může platit dárkovou kartou v kombinaci s jiným platebním prostředkem. Při placení je nutno kartu předložit na maloobchodní pokladně prodejny Poprokan. Poprokan jako vydavatel karty a jediný obchodník oprávněný k její akceptaci si vyhrazuje právo dočasně odmítnout provedení platby kartou z důvodu technické poruchy nebo z důvodu podezření na zneužití karty.
3. Platnost karty
Platnost karty zaniká uplynutím dvanácti (12) měsíců po posledním dobití karty. Po uplynutí uvedené doby zůstatek na kartě bez náhrady zaniká. Zákazník nemá nárok na vyplacení zůstatku na kartě nebo jeho části v hotovosti, ani na výměnu za zboží.
4. Odpovědnost
Zákazník je povinen chránit kartu před zničením či poškozením, zejména je povinen chránit kartu před ohýbáním, lámáním a jinými mechanickými zásahy do karty, před poškrábáním EAN kódu na zadní straně, jakož i před extrémními teplotami. Zákazník nese riziko poškození, zničení, ztráty, krádeže či zneužití karty; zákazník nemá právo na náhradu za zničenou, ztracenou, odcizenou, zneužitou či zablokovanou kartu, ani za kartu poškozenou po přechodu vlastnictví na zákazníka. Při reklamaci výše dobití/ nabití karty musí zákazník předložit doklad o nabití karty.
5. Rozhodné právo
Vztah mezi společností Poprokan a zákazníkem v souvislosti s kartou se řídí českým právem. Příslušným orgánem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů mezi společností Poprokan a zákazníkem o právech a povinnostech vyplývajících ze smluv o koupi zboží a smluv o poskytování služeb je Česká obchodní inspekce (dále jen „ČOI“). Bližší informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů jsou uvedeny na stránkách ČOI (www.coi.cz) Společnost je oprávněna jednostranně změnit tyto VOP zveřejněním jejich nového znění na internetových stránkách www.poprokan.cz. V případě změny těchto všeobecných obchodních podmínek je pro vztah mezi společností Poprokan a zákazníkem rozhodující znění VOP účinné v den aktivace příslušné karty.